View Ferenc Kiss's profile on LinkedIn

WEBOLDAL KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

Miért kell keresőoptimalizálás?

Napjaink legnagyobb kihívása, hogy a weboldal rengetegben, amit Internetnek nevezünk, mennyi idő alatt találjuk meg a keresett tartalmat! Az embereknek nincs idejük keresgélni, ezért fontos, hogy a lehető legjobb találati (organikus lista) helyen legyen a weboldalunk! Vizsgáljuk meg, hogy miért érdemes weboldalunkat keresőoptimalizálttá tenni:

- a keresőoptimalizálás rövidtávon, úgy partnereket szerez
- a keresőoptimalizálás hosszabb távon stabil növekedést biztosít
- a keresőoptimalizálás ismertségünk növekedését eredményezi
- a keresőoptimalizálás hathatósan csökkenti a reklámköltségeket

De mit is jelent, hogy keresőoptimalizálás?

Ez egy igen sokrétű terület. A keresőoptimalizálás nem csak azt jelenti, hogy egy-két helyre beírom a megfelelő kulcsszavakat, amikre szeretném, ha rám találnának. Ennél sokkal összetettebb feladatról van szó! Alapjában két szemszögből tudjuk megközelíteni a kérdést:

- már van weboldalam és szeretném keresőoptimalizálttá tenni
- még nincs weboldalam és szeretnék egy keresőoptimalizált weboldalt
Mindkét területnek meg vannak az előnyei-hátrányai!

Googlebarát Keresőoptimalizálás

Lépjen most hogy le ne maradjon!

Ha már van egy weboldala

Ebben az esetben azt tudjuk kihasználni, hogy weboldalunkat már a keresőrobotok feltérképezték "bechacheelték szép magyarul" és van a domain-nünknek múltja. Ez azért fontos, mert a keresőrobotok az új domaineket hátrébb szorítják a régi domainekkél, védik a régi weboldalakat az újaktól. Természetesen nem örökre áll fent ez a helyzet, de érdemes vele számolni, hogy nem kerülünk fel rögtön az első oldalra! 

Most jön a neheze! Meg kell vizsgálnunk, hogy a meglévő weboldal alkalmas-e a keresőoptimalizálásra. Igen, sajnos a weboldalak 90%-a nem alkalmas arra, hogy egy jól működő, látogatókat vonzó és új kapcsolatokat kiépítő keresőoptimalizált weboldallá lehessen átalakítani. Ennek oka a struktúrában, menükiépítésben, dizájban és a progamozási nyelvben rejlik! Mint ahogy már említettem, a keresőoptimalizálás nem csak abból áll, hogy beírogatunk egy-két kulcsszót a megfelelő helyre, annál sokkal több! 

Nézzük meg részenként, milyen területen, milyen akadályokba ütközhetünk:

Struktúra: elképzelhető, hogy a weboldal struktúrája nem megfelelő, nem lehet bele építeni új menüpontokat, mert nincs rá lehetőség, kevés a hely, hogy változtatásokat hajtsunk végre a tartalmi dolgokban. Ezek mind gátat szabnak a keresőoptimalizálásnak!
Menükiépítés: a leggyakoribb hiba, hogy vízszintesen elhelyezett menüt kéne módosítani. Lehetetlen! Nincs hely a több menüpontnak, nincs hely a módosításoknak. Ezek is megakadályozzák weboldalunk keresőoptimalizálását!
Dizájn: vannak olyan weboldal dizájnok, amik valóban megkapóak, de gyakorlatilag kezelhetetlenek, mert nincs bennük hely! Ezzel nem azt mondom, hogy vegyünk egy fehér lapot és arra kell a weboldalunkat létre hozni, igen is az oldalunk legyen vonzó, megnyerő, de tudnunk kell, hogy a weboldal dizájnja nagyon sokat javíthat és ronthat is keresőoptimalizálási esélyeinken! A helytelen weboldal dizájn keresőoptimalizálásunk halálát jelentheti!
Programozás nyelv: már jó pár éve, hogy elindult világ szerte egy hullám: építsünk flash oldalakat. No igen, nagyon látványosak tudnak lenni, de a keresőoptimalizálási szempontból a lehető legrosszabb megoldás! Egyszerűen a kereső robotok nem tudják feltérképezni, mert nem látják a weboldalt! Ne feledjük! A keresőrobotok függvények, melyek szavakat, számokat értelmeznek. A flash oldal olyan, mint egy labda! Nem látunk bele! A keresőrobotok sem látnak bele, ezért tartalmát nem tudják feltérképezni! A másik ellenpólus a statikus weboldalak. Ha weboldalunk már jó ideje ugyan azt a képet mutatja, érdektelenné válik a keresőrobotok számára, hisz Ön is így viselkedik, amikor elmegy egy kirakat, hirdetés mellett. Ha már hónapok óta ugyan azt látja, fel sem tűnik, elmegy mellette! A statikus oldalak így tudnak egyre hátrébb csúszni a ranglétrán! A hibás programnyelv, weboldal építési koncepció a keresőoptimalizálást ellehetetleníti!

Ügyfeleinknek általában javasoljuk, hogy készítsünk egy új weboldalt, mert a már meglévő oldalak 99%-a vagy itt, vagy ott, de nem megfelelő egy keresőoptimalizált weboldal kialakításának. Ezen a területen döntést kell hozni, hogy ragaszkodnak-e egy meglévő, de nem megfelelően működő weboldalhoz, vagy érvényesülni szeretnének az Interneten, és ezért hajlandók befektetni, mely sokkal több profitot hoz a későbbiekben

Új keresőoptimalizált weboldalt kell kialakítani

Igen ez könnyebb helyzet, mert már a kialakítás legelejétől tudjuk beépíteni a keresőoptimalizálási pontokat a weboldalba.

- A dizájban hagyunk helyet a megfelelő elemek alkalmazására
- A menüpontokban lesz elég hely a jól megfogalmazott elnevezéseknek
- A struktúrát már a legelejéről úgy lehet kialakítani, hogy megfeleljen a keresőoptimalizálási kritériumoknak
- A megfelelő programozási nyelv alkalmazásával tudunk olyan területeket/részeket létre hozni a weboldalon, melyek elősegítik, hogy a kész weboldal egyre jobb helyezést érjen el a Google találati listájában (organikus rangsor)
Amikor ezeket a pontokat szem előtt tartva alakítunk ki
egy weboldalt, sokkal jobb eséllyel indulunk el a keresőoptimalizálás folyamatán.

Keresőoptimalizálási folyamat

Igen, jól olvassa! A keresőoptimalizálás egy folyamat! Sokan azt hiszik, hogy a weboldal keresőoptimalizálttá tételével készen is vannak, és várják a csodát! Sajnálattal kell közölnöm, hogy ez még nem elég! A keresőoptimalizálás során vizsgálnunk kell, hogy a Google motor hogyan térképezte fel a weboldalt, a konkurenciák mennyire erősek, és következő lépésként szükséges megfelelő linkkapcsolatok kiépítése. 

Fontos, hogy a linkkapcsolatoknál is vannak keresőoptimalizálási alapelvek, amiket figyelembe kell venni, mert különben hatástalan lesz a weboldalra mutató link! Pontosabban nem hatástalan lesz, csak nem ér majd 100%-os linkkapcsolatot, kevesebb értékkel bír a keresőrobotok szemében. 

Mindezeket követően azt mondhatjuk, hogy megtettünk minden első lépést, hogy keresőoptimalizált weboldalunk legyen! És ezek után jönnek az elemzések, hányadik helyen található a weboldal a Google organikus listájában, miket kell finomítani, miken kell javítani még egy kicsit. Ez ahhoz hasonlít, mint amikor a régi TV készülékünk megtalálta a keresett csatornát, de még finomhangolóval be kellett állítani, hogy éles, jó minőségű adást lássunk. Ezt a finomhangolást kell megtennünk a weboldal elkészülte után, hogy a legjobb eredményt érjük el!