Napjaink legnagyobb kihívása, hogy a weboldal rengetegben, amit Internetnek nevezünk, mennyi idő alatt találjuk meg a keresett tartalmat! Az embereknek nincs idejük keresgélni, ezért fontos, hogy a lehető legjobb találati (organikus lista) helyen legyen a weboldalunk! Vizsgáljuk meg, hogy miért érdemes weboldalunkat keresőoptimalizálttá tenni:
Ez egy igen sokrétű terület. A keresőoptimalizálás nem csak azt jelenti, hogy egy-két helyre beírom a megfelelő kulcsszavakat, amikre szeretném, ha rám találnának. Ennél sokkal összetettebb feladatról van szó! Alapjában két szemszögből tudjuk megközelíteni a kérdést:
Googlebarát Keresőoptimalizálás
Lépjen most hogy le ne maradjon!
Ebben az esetben azt tudjuk kihasználni, hogy weboldalunkat már a keresőrobotok feltérképezték "bechacheelték szép magyarul" és van a domain-nünknek múltja. Ez azért fontos, mert a keresőrobotok az új domaineket hátrébb szorítják a régi domainekkél, védik a régi weboldalakat az újaktól. Természetesen nem örökre áll fent ez a helyzet, de érdemes vele számolni, hogy nem kerülünk fel rögtön az első oldalra!
Most jön a neheze! Meg kell vizsgálnunk, hogy a meglévő weboldal alkalmas-e a keresőoptimalizálásra. Igen, sajnos a weboldalak 90%-a nem alkalmas arra, hogy egy jól működő, látogatókat vonzó és új kapcsolatokat kiépítő keresőoptimalizált weboldallá lehessen átalakítani. Ennek oka a struktúrában, menükiépítésben, dizájban és a progamozási nyelvben rejlik! Mint ahogy már említettem, a keresőoptimalizálás nem csak abból áll, hogy beírogatunk egy-két kulcsszót a megfelelő helyre, annál sokkal több!
Nézzük meg részenként, milyen területen, milyen akadályokba ütközhetünk:
Ügyfeleinknek általában javasoljuk, hogy készítsünk egy új weboldalt, mert a már meglévő oldalak 99%-a vagy itt, vagy ott, de nem megfelelő egy keresőoptimalizált weboldal kialakításának. Ezen a területen döntést kell hozni, hogy ragaszkodnak-e egy meglévő, de nem megfelelően működő weboldalhoz, vagy érvényesülni szeretnének az Interneten, és ezért hajlandók befektetni, mely sokkal több profitot hoz a későbbiekben!
Igen ez könnyebb helyzet, mert már a kialakítás legelejétől tudjuk beépíteni a keresőoptimalizálási pontokat a weboldalba.
Igen, jól olvassa! A keresőoptimalizálás egy folyamat! Sokan azt hiszik, hogy a weboldal keresőoptimalizálttá tételével készen is vannak, és várják a csodát! Sajnálattal kell közölnöm, hogy ez még nem elég! A keresőoptimalizálás során vizsgálnunk kell, hogy a Google motor hogyan térképezte fel a weboldalt, a konkurenciák mennyire erősek, és következő lépésként szükséges megfelelő linkkapcsolatok kiépítése.
Fontos, hogy a linkkapcsolatoknál is vannak keresőoptimalizálási alapelvek, amiket figyelembe kell venni, mert különben hatástalan lesz a weboldalra mutató link! Pontosabban nem hatástalan lesz, csak nem ér majd 100%-os linkkapcsolatot, kevesebb értékkel bír a keresőrobotok szemében.
Mindezeket követően azt mondhatjuk, hogy megtettünk minden első lépést, hogy keresőoptimalizált weboldalunk legyen! És ezek után jönnek az elemzések, hányadik helyen található a weboldal a Google organikus listájában, miket kell finomítani, miken kell javítani még egy kicsit. Ez ahhoz hasonlít, mint amikor a régi TV készülékünk megtalálta a keresett csatornát, de még finomhangolóval be kellett állítani, hogy éles, jó minőségű adást lássunk. Ezt a finomhangolást kell megtennünk a weboldal elkészülte után, hogy a legjobb eredményt érjük el!